8 Ekim 2012 Pazartesi

Alışılmışı değiştirmek

Garip hayatımızın içinde kendimizce oluşturduğumuz birkaç kelime, hayal, insan, arkadaş, düşman; ya da her ne ise, bunları bir kaç saniyede yok etmek imkansızdır.
Sorun da budur ki; insanlar, insanlardan bu kadar zor bir şey istiyor. Bazen haklılar, bazen haksız. Neden bir insanı değiştirme çabası vardır, bilinmez. Alışılmışı bıraksana, oynasın ötede. Ama yok, insanımız acayip, değiştirecek! Bu aslında biraz da güç gösterisi ben'ce'. Ya ben, ya alışılmışın! -diyerekten, tehditkar ve hırçın tavrıyla göz boyamaya (ya da korkutma da diyebiliriz) çalışıyor. Her zaman en mantıklısı; Kim beni daha önce iki arada bırakırsa, hayatımdan ilk giden o olur! -idir. Fakat, bazen çıkar ya ŞU denli bi' aşk, o zaman mal gibi kalırsın işte. İnsanları mutsuz etmeden bir takım işler halletmeye çalışırsın, edeplice; ama olmaz. Sırf bir başkası istedi diye değişmeye çalışman, bütün çevreni değiştirmen gerektiğini gösterir. Bu sadece seni değil, etrafındaki yaşamları da değiştirebilecek bir olgu. O yüzden, insanların hayatlarını bok etmeden, adamın hası gibi halletmen gerekir. Zurnanın hiçbir bok diyemediği yere geldik işte; bir türlü halledemezsin..
Nedendir bu insanları zora sokmak? Cinsiyet ayrımı yapmıyorum, çünkü bunu herkes yapıyor. Ben de yaşıyorum, bir başkası da yaşıyor, kızlı-erkekli. Fakat sonuç olarak, batırıyoruz be; olmuyor! Kimseyi üzmeksizin her iki tarafa da aynı adımlar atıp dengede tutmaya çalışırsın, bir diğeri gelir teraziye elini koyar. Git diyemezsin bir de. İşte sevgi, her zaman insanların arasında bırakıyor seni. Her iki tarafı mutlu etmek için de yalana başvurmayacaksın, mutsuz sen olursun. Buradaki amaç her iki kişiyi de mutlu etmek olsa da, sonuç olarak insan kendini mutlu etmeye çalışıyor. Her konuda insan kendini düşünür, ben de öyle. Ve size tavsiyemdir, kendini düşünen insanların yanında olun, daha güvende olursunuz. En azından, hayatta olursunuz. Bu saçmalığı nasıl ört pas edip, unutturup bir güzel yolumuz devam ederiz? İki insanın arasından kurtulmaya çalışmak, kimseyi üzmeden sıyrılıp geçmek, how to basic? İşte yanıtı bende. Size harika bir şey söylemek istiyorum, hiçbir bok yapamazsınız. Kimse bir bok yapamaz, o yüzden hiç canınızı sıkmayın ve oluruna bırakın. Gitmeyin, gideni de tutun yeter. Düşman da olsa tutun oğlum, acayip eğlenceli. Yani, insandan bir "bok" olmaz.


Berk Gürel

0 yorum:

Yorum Gönder